Defektjavítás típusai


Honnan tudhatom, hogy lehetséges-e a gumiabroncs-javítás?

A javíthatóság elsődlegesen attól függ, hogy hol van defekt vagy szöglyuksérülés az abroncsunkon

A futózónán :

A gumiabroncs a legtöbb ilyen esetben javítható. A gumiabroncs-javítás akkor lehetséges, ha nem túl nagy a lyuk. Fontos, hogy minden esetben vizsgáljuk vagy vizsgáltassuk meg a sérült abroncsot: a belső légzáró márványosodhat és/vagy az abroncs megsérülhetett az alacsony nyomáson való használat következtében.

A váll zónáján :

Ezen a területen defektjavítás nem lehetséges. Az abroncsot ki kell cserélni.

Az oldalfalon :

A gumiabroncs általában nem javítható, nagy a kockázata, hogy a sérülés meggyengítette az abroncs szerkezetét.

Egy kivétel van ez alól:
Ha a gumiabroncs oldalfalán lévő sebességindex nem haladja meg a T besorolást, az oldalfal javítható, ha a lyuksérülés átmérője 3 mm vagy annál kisebb. A T indexnél magasabb besorolás esetében azonban a gumiabroncs-javítás a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében kerülendő.

Milyen esetben nem javítható a defekt a futófelület területén?

Amennyiben a defekt után egy többé-kevésbé hosszú vezetjük még az autót, amíg le nem állítjuk. Defekt vagy alacsony nyomású abroncs használatakor a gumiabroncs tartóváza is sérülhet (márványosodás, belső légzáró leválása, abroncs elmozdulása).

Miért van ez így?

Ha alacsony nyomáson vagy laposan használjuk az abroncsot, az oldalfal összenyomódik.

Ez a gumiabroncs tartószerkezetének romlását okozza, ami számos problémához vezethet:

  • A gumiabroncs légzárójának márványosodása: a belső légzáró rétegen márványos rajzolatú töredezettség jelenik meg, miután a laposan (alacsony nyomáson) történt használat alatt az abroncs összenyomódott.

  • A belső légzáró leválása: a gumidarabok felforrósodnak és letörnek.

  • A gumiabroncs elmozdulása, ami az abroncs szétszakadásához vezet.


Ha a tartóváz megsérült, a gumiabroncs túl gyenge, és nem javítható, még akkor sem, ha a lyuksérülés egyébként a futófelületen van.