Defektjavítás típusai
Honnan tudhatom, hogy lehetséges-e a gumiabroncs-javítás?
A javíthatóság elsődlegesen attól függ, hogy hol van defekt vagy szöglyuksérülés az abroncsunkon
A futózónán :
A gumiabroncs a legtöbb ilyen esetben javítható. A gumiabroncs-javítás akkor lehetséges, ha nem túl nagy a lyuk. Fontos, hogy minden esetben vizsgáljuk vagy vizsgáltassuk meg a sérült abroncsot: a belső légzáró márványosodhat és/vagy az abroncs megsérülhetett az alacsony nyomáson való használat következtében.
A váll zónáján :
Ezen a területen defektjavítás nem lehetséges. Az abroncsot ki kell cserélni.
Az oldalfalon :
A gumiabroncs általában nem javítható, nagy a kockázata, hogy a sérülés meggyengítette az abroncs szerkezetét.
Egy kivétel van ez alól:
Ha a gumiabroncs oldalfalán lévő sebességindex nem haladja meg a T besorolást, az oldalfal javítható, ha a lyuksérülés átmérője 3 mm vagy annál kisebb. A T indexnél magasabb besorolás esetében azonban a gumiabroncs-javítás a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében kerülendő.
Milyen esetben nem javítható a defekt a futófelület területén?
Amennyiben a defekt után egy többé-kevésbé hosszú vezetjük még az autót, amíg le nem állítjuk. Defekt vagy alacsony nyomású abroncs használatakor a gumiabroncs tartóváza is sérülhet (márványosodás, belső légzáró leválása, abroncs elmozdulása).
Miért van ez így?
Ha alacsony nyomáson vagy laposan használjuk az abroncsot, az oldalfal összenyomódik.
Ez a gumiabroncs tartószerkezetének romlását okozza, ami számos problémához vezethet:
A gumiabroncs légzárójának márványosodása: a belső légzáró rétegen márványos rajzolatú töredezettség jelenik meg, miután a laposan (alacsony nyomáson) történt használat alatt az abroncs összenyomódott.
A belső légzáró leválása: a gumidarabok felforrósodnak és letörnek.
A gumiabroncs elmozdulása, ami az abroncs szétszakadásához vezet.
Ha a tartóváz megsérült, a gumiabroncs túl gyenge, és nem javítható, még akkor sem, ha a lyuksérülés egyébként a futófelületen van.